Coraz więcej osób pyta, dlaczego Primark nie ma sklepu internetowego. Jednak odnosząca sukcesy sieć sklepów tekstylnych wciąż się opiera, mimo nalegań klientów, którzy rozpaczliwie oczekują, kiedy powstanie sklep internetowy. Dlaczego irlandzka firma nie chce wejść w ten model sprzedaży detalicznej?
Powód, dla którego Primark wciąż nie rozważa otwarcia sklepu internetowego jest prosty: firma jest przywiązana do modelu opartego na fizycznych sklepach oraz bliskości i obecności klienta. Klienci oczekują jednak, że zmienią zdanie tak szybko, jak to możliwe.
Należy zauważyć, że czynnik ten był główną wadą Primark w najgorszych miesiącach pandemii koronawirusowej, kiedy to firma nie mogła prowadzić żadnej sprzedaży z powodu blokad w wielu krajach, w których działa. Mimo to, jak bronili szefowie Primark, „reakcja klientów po ponownym otwarciu była nadzwyczajna, dlatego nadal jesteśmy przywiązani do naszego modelu sklepów fizycznych”.
W ten sposób irlandzka grupa nadal broni, że jej główną przewagą konkurencyjną jest cena, dlatego też „na razie nie wejdzie w sektor sprzedaży detalicznej online, choć w sektorze mody tekstylnej nigdy nie można powiedzieć nigdy”. Tak więc król taniej mody w Europie jest nadal zdeterminowany, aby utrzymać otwarte witryny swoich sklepów i skupić się na fizycznych zakupach, zwłaszcza w dużych centrach handlowych.
Wyniki finansowe spółki
Sieć sklepów tekstylnych Primark, należąca do grupy Associated British Foods, odnotowała obroty w wysokości 1.605 mln funtów (1.865 mln euro) w trzecim kwartale fiskalnym, kończącym się w połowie czerwca, co oznacza wzrost o 3% w porównaniu z tym samym kwartałem dwa lata temu, jak podała spółka. Na dobre wyniki finansowe spółki, wskazuje również fakt, że Primark otworzył niedawno pierwszy fizyczny sklep w Polsce!
Porównanie jest dokonywane z kwartałem 2019 r., ponieważ zeszłoroczny kwartał był silnie dotknięty obowiązkowym zamknięciem sklepów, uchwalonym jako środek mający na celu powstrzymanie rozprzestrzeniania się wirusa. W porównaniu z ubiegłym rokiem sprzedaż Primarka potroiła się. „W tym kwartale sprzedaż z ponownie otwartych sklepów wyprzedziła oczekiwania na wszystkich rynkach, ustanowiono nowe rekordy sprzedaży, a wyniki porównywalne były znacznie lepsze w stosunku do poprzednich okresów w czasie pandemii” – wyjaśniła spółka.